طراحی وب سایت کتابخانه

طراحی وب سایت کتابخانه

نوشتن توضیحات در داخل فایل های css

جمعه, ۲۰ اسفند ۱۳۹۵، ۰۲:۵۶ ب.ظ
توضیحات یکی از قسمت های مهم در هر زبان برنامه نویسی است. برای نوشتن توضیحات در داخل دستورات css از شیوه نشانه گذاری زبان C استفاده می شود (/* */). هر چیزی که مابین /* و */ قرار بگیرد توسط مرورگر وب نادیده گرفته می شود، حتی اگر دستورات css شما وارد خط بعدی شوند. یعنی دو خط زیر نیز به عنوان توضیح درنظر گرفته می شود:
/*یک توضیح
چند خطی */
کاربرد اصلی توضیحات این است که به شما به عنوان ایجاد کننده دستورات و یا افراد دیگری که به کدهای شما دسترسی دارند این امکان را می دهد که در آینده به صورت واضح تر و دقیق تر بدانید که این دستورات برای چه کاری نوشته شده اند. مسلما در دراز مدت مقدار کدهایی که می نویسید افزایش پیدا می کند و شاید در آینده خودتان هم ندانید که یک قسمت از دستورات را دقیقا برای چه کاری نوشته اید! اما در این موارد توضیح به شما کمک می کند که بدانید دقیقا چه کاری را انجام داده اید.
توضیحات خوب و به جا قابلیت خوانایی کدهای شما را افزایش می دهند و از طرف دیگر شما می توانید متاداده های مورد نظر خودتان را داخل کدهای خود اضافه کنید، مثلا نام و مشخصات خودتان را می توانید به راحتی با استفاده از توضیحات در داخل کدهای خود قرار دهید:
/*
*هر نوع متاداده ای که خودتان صلاح می دانید داخل فایل اضافه کنید
*/
/*** عنوان یک بخش خاص از کدهای شما ***/
P {color: red;} /* این دستور رنگ محتوای داخل تگ های پاراگراف را قرمز می کند */
همچنین می توانید از توضیحات برای زیباتر کردن و خواناتر کردن کدهای خود استفاده کنید. مثلا کدهای خود را به چند قسمت مختلف (از لحاظ موضوعی) تقسیم بندی کنید و با استفاده از توضیحات برای هر قسمت یک عنوان دلخواه و مشخص انتخاب کنید.
توجه داشته باشید که با استفاده از توضیحات می توان به صورت موقتی یک یا چند اعلان یا تمامی قانون مربوط به یک شیوه نامه را به صورت موقت غیرفعال کرد:
p{ /* color: white; */}
موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۵/۱۲/۲۰
مهرداد یوسفی فرد

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی