طراحی وب سایت کتابخانه

طراحی وب سایت کتابخانه

نصب یک الگوی جدید برای جوملا

يكشنبه, ۲۵ تیر ۱۳۹۶، ۱۱:۱۳ ق.ظ

محتوای این قسمت برای نسخه 3 جوملا نوشته شده است

برای اینکه بتوانیم یک الگوی جدید را در جوملا نصب کنیم، ابتدا باید وارد قسمت مدیریت شویم. برای این کار ابتدا به آدرس مدیریت وب سایت (localhost/joomla3.7/administrator یا بر روی وب: www.my-site.com/administerator/) می رویم.


حالا که وارد قسمت مدیریت شدیم از منوی Extensions گزینه Manage را انتخاب می کنیم.

در این صفحه می توانیم الگو، کامپوننت، ماژول یا یک زبان را نصب کنیم. برای نصب کردن سه راه حل وجود دارد:

  1. بارگذاری کردن یک بسته (Upload package file): یک بسته فایل را از روی کامپیوتر خودمان انتخاب می کنیم و آن را بارگذاری می کنیم تا نصب شود.
  2. نصب کردن از یک پوشه (Install from folder): در این قسمت مسیر را وارد می کنیم که فایل های مورد نظر ما بر روی آن قرار دارند.
  3. دانلود کردن از یک آدرس URL: در این قسمت می توانیم آدرس URL مربوط به توسعه ای که قصد نصب کردن آن را داریم وارد کنیم.

این نکته را در نظر داشته باشید که اگر بخواهید این کار را برای جوملا بر روی محیط وب انجام دهید، باید دسترسی نوشتن بر روی فضای وب سایت شما (پوشه هایی که قرار است الگوی جدید بر روی آنها قرار گیرد) فعال باشد تا بتوانید این کار را انجام دهید.

چطور مطمئن شویم که یک الگو نصب شده است؟

برای اینکه اطمینان پیدا کنیم الگویی را که در مرحله قبلی نصب کرده ایم به درستی نصب شده است، در قسمت مدیریت توسعه ها، بر روی لینک Manage (در منوی سمت چپ در نسخه انگلیسی جوملا) کلیک می کنیم؛ سپس گزینه Search Tools را انتخاب می کنیم و از منوی Select Type گزینه Template را انتخاب می کنیم. در این قسمت می توانیم تمام الگوهایی را که در قسمت کاربر و مدیر نصب شده اند مشاهده کنیم. الگویی که در مرحله قبل نصب کرده ایم باید در این لیست وجود داشته باشد.



انتخاب فیلترها برای نمایش الگوها:



نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی