طراحی وب سایت کتابخانه

طراحی وب سایت کتابخانه

حالت Quirks

چهارشنبه, ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۱۱:۵۴ ق.ظ
هنگامی که اچ تی ام ال و css توسط w3c یا کنسرسیوم وب جهان گستر، استانداردسازی شد، مرورگرهای وب نتوانستند فقط با این استانداردهای جدید خود را تطبیق دهند، این مساله به دلیل این است که اگر این مرورگرها فقط با استانداردهای جدید خود را تطبیق دهند(و استانداردهای قدیمی را به کلی نادیده بگیرند)، محتوای بسیاری از وب سایتهای قدیمی، دیگر قابل مشاهده توسط کاربران نخواهد بود. به جای این که مرورگرها فقط با استانداردهای جدید خود را تطبیق دهند دو حالت پردازش متفاوت را بوجود آوردند: یک حالت برای وب سایتهایی که با استانداردهای جدید سازگار هستند و یک حالت برای سایت های قدیمی (حالت quirks).

در حالت استاندارد کامل، مرورگر سعی می کند محتوای صفحه را به بهترین شکل بر اساس اچ تی ام ال و css پردازش کند. یک مقدار نوع سند (doctype) معتبر در ابتدای صفحه، مثل مقدار HTML5 که در مثال پایین مشاهده می کنید، تضمین می کند که محتوای سند در حالت استاندارد کامل پردازش شود:
<!DOCTYPE html>
<html> ….. </html>
این نوع سند تمام حالت های استاندارد را در مرورگر راه اندازی می کند و تا نسخه IE6 به عقب بر می گردد که مطمئن شود تا جایی که امکان دارد استانداردها در نظر گرفته شده باشند.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۲/۱۳
مهرداد یوسفی فرد

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی