طراحی وب سایت کتابخانه

طراحی وب سایت کتابخانه

ایجاد یک فایل اچ تی ام ال ساده

دوشنبه, ۲۵ آبان ۱۳۹۴، ۱۲:۰۷ ب.ظ

در ابتدای هر فایل اچ تی ام ال حتما باید تگ اعلان نوع فایل را قرار دهیم. این تگ به این صورت است: <!DOCTYPE html> پس از قرار دادن اعلان نوع فایل، تگ <html> قرار می گیرد؛ در واقع با استفاده از این تگ فایل خود را شروع می کنیم و پس از آنکه تمام محتویات مورد نظر را داخل فایل اچ تی ام ال قرار دادیم، تگ انتهایی راقرار می دهیم (</html>). آن قسمتی از فایل اچ تی ام ال که توسط کاربر در مرورگر وب قابل مشاهده می باشد داخل تگهای آغازین و پایانی <body> قرار می گیرد (<body></body>). در زیر یک فایل بسیار ساده و ابتدایی اچ تی ام ال را مشاهده می کنید که با همه سادگی در مرورگر وب قابل نمایش و مشاهده است:

<!DOCTYPE html>
<html>
<body>

<h1>یک عنوان سطح اول</h1>

<p>یک پاراگراف نمونه.</p>

</body>
</html>
همانطور که در قسمت مقدمه ذکر شد، برای اینکه فایل اچ تی ام ال خود را بسازید، فقط کافی است یک فایل متنی با استفاده از نرم افزار NotePad ایجاد کنید و سپس قطعه کدهای بالا را در داخل آن تایپ نمایید (یا همین کدها را کپی کنید). سپس فایل را با یک نام دلخواه و با پسوند .html ذخیره کنید. فایل ایجاد شده را می توانید به راحتی با استفاده از هر نوع مرورگر وب مشاهده کنید.
موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۴/۰۸/۲۵
مهرداد یوسفی فرد

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی