طراحی وب سایت کتابخانه

طراحی وب سایت کتابخانه

تگ های مربوط به عنوان

چهارشنبه, ۱۷ خرداد ۱۳۹۶، ۰۱:۱۹ ب.ظ
با استفاده از تگ های <h1> الی <h6> می توانیم عنوان های (سرتیتر) مختلف با اندازه های متفاوت ایجاد کنیم. عنوان هایی که با تگ <h1> مشخص می شوند دارای بیشترین اهمیت – و بزرگترین اندازه – هستند و عنوان هایی که با تگ <h6> مشخص می شوند دارای کمترین اهمیت – و کوچک ترین اندازه – هستند.
<h1>عنوان نوع اول</h1>
<h2>عنوان نوع دوم</h2>
<h3>عنوان نوع سوم</h3>
<h4>عنوان نوع چهارم</h4>
<h5>عنوان نوع پنجم</h5>
<h6>عنوان نوع ششم</h6>
مرورگرها به صورت خودکار مقداری margin قبل و بعد از هر عنوان (از نوع h) قرار می دهند.
همانطور که در بالا گفتم، با استفاده از تگهای h1 الی h6 می توانیم میزان اهمیت هر عنوان را مشخص کنیم. این تگ ها برای موتورهای جستجو مشخص می کنند که هر عنوان در ساختار صفحه از چه میزان اهمیت برخوردار است و در چه سطحی قرار دارد.

از تگهای h1 الی h6 فقط برای مشخص کردن عناوین – با توجه به میزان اهمیتشان – استفاده کنید و حواستان باشد که از این تگ ها برای برجسته کردن قسمتی از متن استفاده نکنید.

خط افقی

با استفاده از تگ <br& می توانیم یک خط افقی رسم کنیم که به صورت ظاهری می توانیم از این خط برای جداکردن قسمت های مختلف صفحه استفاده کنیم. در مثال زیر با استفاده از این تگ، بین دو بخش صفحه خط جداکننده قرار می دهیم:
<h1>This is heading 1</h1>
<p>This is some text.</p>
<hr>
<h2>This is heading 2</h2>
<p>This is some other text.</p>
<hr>
عنصر <head>

شاید وقتی تگ <head> را ببینید فکر کنید که این تگ هم مربوط به عنوان (سرتیتر) باشد، اما این تگ با عنوان سروکار ندارد.
این تگ یک نگهدارنده برای فراداده (metadata) است. منظور از فراداده، داده هایی است که اطلاعاتی را در مورد سند اچ تی ام ال ارائه می کنند. این نوع داده ها در مرورگر کاربر نمایش داده نمی شوند. عنصر <head> ما بین عنصر <html> و <body> قرار می گیرد.
<!DOCTYPE html>
<html>

<head>
  <title>یک صفحه نمونه</title>
  <meta charset="UTF-8">
</head>

<body>
…
در مثال بالا می بینید که در داخل تگ head، عنوان مربوط به صفحه و فراداده مربوط به charset قرار داده شده. معمولا علاوه بر این دو مقدار، شیوه نامه ها، لینکها، اسکریپت ها، و سایر اطلاعات فراداده ای در داخل این تگ قرار می گیرد.
موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۶/۰۳/۱۷
مهرداد یوسفی فرد

html

طراحی وب سایت کتابخانه

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی