طراحی وب سایت کتابخانه

طراحی وب سایت کتابخانه

پاراگراف در اچ تی ام ال

چهارشنبه, ۱۷ خرداد ۱۳۹۶، ۰۱:۴۴ ب.ظ
همانطور که در مثال های قبل هم دیدید، با استفاده از تگ <p> یک پاراگراف را در داخل فایل اچ تی ام ال مشخص می کنیم.
در داخل تگ های اچ تی ام ال به تنهایی نمی توان مشخص کرد که ساختار متن به چه شیوه ای باشد. به عنوان مثال اگر بین کلماتی که می خواهمی در داخل یک پاراگراف بنویسیم، فضای خالی قرار دهیم، مرورگر وب هرگونه فضای خالی بین کلمات را حذف خواهد کرد. همچنین برای رفتن به خط بعدی در داخل یک پاراگراف اگر در داخل تگهای p با استفاده از کلید enter به خط بعدی برویم، در هنگام نمایش این خطها برای کاربر نمایش داده نمی شود و متن به صورت یک خط نمایش داده خواهد شد.

همانطور که قبلا نیز گفتم، تگ انتهایی پاراگراف (</p>) را فراموش نکنید. هرچند اگر تگ انتهایی پاراگراف را فراموش کنید، همه مرورگرهای وب، متن را به درستی نمایش می دهند اما فراموش کردن یا ننوشتن عمدی تگ انتهایی می تواند باعث بروز خطاهای ناشناخته شود و اعتبارسنجی صفحات ایجاد شده را کاهش می دهد.

رفتن به خط بعدی (line break)

همانطور که اشاره شد، در پاراگراف برای رفتن به خط بعدی کافی نیست که کلید enter را فشار دهید، چون مرورگر وب این حالت را یک فضای خالی در نظر می گیرد که در نهایت نیز آن را نادیده خواهد گرفت. برای اینکه متن در داخل پاراگراف به خط بعدی برود باید از تگ <br> استفاده کنیم.
<p>
برای رفتن به خط بعدی <br>به این شکل عمل می کنیم. 
</p>
همانطور که می بینید، تگ <br> یک تگ خالی است. یعنی تگ انتهایی ندارد.

چگونه یک متن را به شکلی که دوست داریم نمایش دهیم

بعضی وقتها ممکن است متنی را داشته باشید که بخواهید به شیوه خاصی برای کاربر نمایش داده شود، مثلا فرض کنید چند بیت شعر دارید که می خواهید همانطور که نوشته می شود برای کاربر نیز نمایش داده شود. در این موارد می توانید متن خودمان را بین تگ های <pre> و </pre> قرار دهیم. با استفاده از این تگ می توانیم متن ها را به همان شکلی که فرمت دهی کرده ایم در مرورگر کاربر نمایش دهیم.
موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۶/۰۳/۱۷
مهرداد یوسفی فرد

html

طراحی وب سایت کتابخانه

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی