طراحی وب سایت کتابخانه

طراحی وب سایت کتابخانه

ساختار عناصر در اچ تی ام ال

سه شنبه, ۱۶ خرداد ۱۳۹۶، ۰۱:۳۶ ب.ظ
هر عنصر اچ تی ام ال معمولا یک تگ آغازین و یک تگ پایانی دارد که محتوا بین تگ های آغازین و پایانی قرار می گیرد.

 <tagname>محتوا در این قسمت قرار می گیرد</tagname> 

منظور از عنصر (element) اچ تی ام ال هر چیزی است که از تگ آغازین تا تگ پایانی قرار می گیرد.
<p>یک پاراگراف</p>
این نکته را هم در نظر داشته باشید که بعضی از عناصر اچ تی ام ال دارای محتوا نیستند. به این نوع از عناصر، عناصر خالی (empty) می گویند. عناصر خالی دارای تگ انتهایی نیستند؛ مثل <br> هیچ وقت تگ انتهایی یک عنصر را فراموش نکنید
در مورد برخی از عناصر اچ تی ام ال، اگر تگ انتهایی را ننویسیم مشکلی پیش نمی آید یعنی در واقع نوشتن تگ انتهایی برای آنها یک گزینه انتخابی است (به مثال زیر نگاه کنید). اما این نکته را در خاطر داشته باشید که همیشه تگ انتهایی عناصر را بنویسید؛ به خاطر اینکه اگر تگ انتهایی یک عنصر را ننویسید ممکن است فایل شما دچار مشکل شود یا خطایی رخ دهد. پس بهتر است از بروز مشکل پیشگیری کنیم.
<html>
<body>

<p>پاراگراف اول
<p>پاراگراف دوم

</body>
</html>
عناصر خالی در اچ تی ام ال

همانطور که در بالا اشاره شد، عناصری که دارای محتوا نیستند را عنصر خالی (empty) می نامیم. به عنوان مثال عنصر <br> یا line break یک عنصر خالی است که دارای محتوا نیست و تگ انتهایی نیز ندارد. البته این تگ را می توان به صورت <br /> نیز نوشت. در واقع با این روش این عنصر را می بندیم. این نکته را هم در نظر داشته باشید که در نسخه 5 اچ تی ام ال لازم نیست که یک عنصر خالی را ببندیم.
اما اگر می خواهید فایل اچ تی ام ال شما به صورت سختگیرانه تری اعتبار سنجی شود یا اینکه تمایل دارید فایل شما توسط تفسیر کننده های XML نیز قابل خواندن باشد باید تمام عناصر اچ تی ام ال را به درستی ببندید.

کوچکی یا بزرگی حروف در عناصر اچی تی ام ال

این نکته را به خاطر داشته باشید که در نسخه 5 اچ تی ام ال می توانید تگ ها را با حروف بزرگ یا کوچک یا ترکیبی از آن دو بنویسید! اما W3C توصیه می کند که از حروف کوچک برای تگهای خود استفاده کنید. این کار باعث می شود اعتبارسنجی فایل های ما سخت گیرانه تر باشد و از طرفی در مورد فایل هایی مثل XHTML نیز فایل ما دچار مشکل نخواهد شد.
موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۶/۰۳/۱۶
مهرداد یوسفی فرد

html

وبسایت کتابخانه

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی