طراحی وب سایت کتابخانه

طراحی وب سایت کتابخانه

دستور include_once

سه شنبه, ۱۹ خرداد ۱۳۹۴، ۱۲:۵۱ ب.ظ

عبارت include_once در هنگام اجرای اسکریپت، فایل مشخص شده را داخل کرده و محتویات آن را ارزیابی می کند. رفتار این عبارت، همانند رفتار عبارت include می باشد، با این تفاوت که اگر یک کد از یک فایل قبلا فراخوانی شده باشد، دوباره فراخوانی نمی شود. همانگونه که از نام این عبارت پیداست، فایل فقط یکبار فراخوانی خواهد شد.

از عبارت include_once زمانی استفاده می شود که امکان داشته باشد فایل مشابه در طول اجرای خاص یک اسکریپت بیشتر از یکبار فراخوانی و ارزیابی شود، بنابراین در این حالت این عبارت می تواند از بروز مشکلاتی مانند تعریف دوباره توابع، انتساب دوباره مقدار متغیرها و چیزهای دیگر جلوگیری نماید.

نکته:
در پی اچ پی 4، عبارت های _once در سیستم های عامل غیرحساس به حروف بزرگ و کوچک (مثل ویندوز) عملکرد متفاوتی دارند به عنوان مثال:

مثال اول: استفاده از دستور require_once در یک سیستم عامل غیرحساس به بزرگی و کوچکی حروف در پی اچ پی نسخه 4

<?php
include_once "a.php"; // this will include a.php
include_once "A.php"; // this will include a.php again! (PHP 4 only)
?>

این رفتار در پی اچ پی نسخه 5 تغییر کرده است، بنابراین به عنوان مثال در ویندوز، مسیر در ابتدا نرمال سازی می شود، بنابراین مسیر C:\PROGRA~1\A.php همانند مسیر C:\Program Files\a.php تشخیص داده می شود و فایل فقط یک مرتبه فراخوانی می گردد.

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۴/۰۳/۱۹
مهرداد یوسفی فرد

ارسال نظر

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.