طراحی وب سایت کتابخانه

طراحی وب سایت کتابخانه

توابع داخلی

پنجشنبه, ۲۱ خرداد ۱۳۹۴، ۱۲:۳۶ ب.ظ

پی اچ پی به صورت استاندارد همراه توابع و ساختارهای مختلفی ارائه می شود. توابعی وجود دارند که برای اجرا نیازمند فعال سازی توسعه های (Extension) خاصی از پی اچ پی هستند، در غیر اینصورت خطای مرگبار (Fatal error) تابع شناخته نشده رخ خواهد داد. به عنوان مثال، برای استفاده از توابع مربوط به تصویر، مانند imagecreatetruecolor()، زبان پی اچ پی باید با پشتیبانی GD کامپایل شده باشد. یا برای استفاده از تابع mysql_connect() زبان پی اچ پی باید به همراه پشتیبانی از MySQL کامپایل شده باشد. توابع هسته بسیار زیادی وجود دارند که در هر نسخه از پی اچ پی قرار دارند، مانند string و variable. فراخوانی تابع phpinfo() یا تابع get_loaded_extensions() نشان خواهد داد که پی اچ پی شما به همراه کدام یک از توسعه ها فعال شده است . همچنین توجه داشته باشید که بسیاری از توسعه ها به صورت پیش فرض فعال هستند.

به راحتی با ساختن فایل زیر و نمایش آن در داخل کامپیوتر خود (که آن را به یک سرویس دهنده وب محلی تبدیل کرده اید) می توانید مشخصات مربوط به نسخه پی اچ پی خود را که بر روی کامپیوترتان نصب شده مشاهده نمایید.

<?php
     phpinfo();
?>

مهم است که متوجه باشید هر تابع چه چیزی را برمی گرداند یا اینکه بدانید یک تابع خاص مستقیما بر روی مقداری که به آن داده می شود عمل می کند. به عنوان مثال تابع str_replace() رشته تغییرداده شده را برمی گرداند در حالی که تابع usort() خودش بر روی متغیر واقعی که به آن ارائه شده است عمل می کند.

نکته:

اگر ورودی که برای یک تابع ارسال می کنید، با آن چیزی که تابع انتظار آن را دارد متفاوت باشد، مثلا فرستادن یک آرایه در جایی که باید رشته را بفرستید، در این حالت مقدار بازگشتی توسط تابع، تعریف نشده خواهد بود. در این حالت اوضاع شبیه به این است که مقدار NULL را بر گردانید، اما این فقط یک قرارداد است، و نمی توان بر روی آن اعتماد کرد (پس همیشه در مورد مقادیر ورودی که برای یک تابع خاص در نظر می گیرد دقت کافی داشته باشید).

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۴/۰۳/۲۱
مهرداد یوسفی فرد

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی