طراحی وب سایت کتابخانه

طراحی وب سایت کتابخانه

اگر قرار است کدهای پی اچ پی خود را بر روی یک سرور موجود بر روی اینترنت اجرا نمایید باید اطمینان حاصل کنید که شرکتی که خدمات وب خود را از آن دریافت می کنید پی اچ پی را بر روی سرور خود نصب کرده باشد. برای این کار می توانید به وب سایت سرویس دهنده وب خود رفته و امکانات مختلفی که ارائه می کنند را مشاهده نمایید. اگر سرویس دهنده شما از پی اچ پی پشتیبانی می کند، دیگر مشکلی نیست! به راحتی فایل های خود با پسوند .php را بر روی سرور بارگذاری کنید و آنها را جرا نمایید. 

نکته
حتما به نسخه پی اچ پی نصب شده بر روی سرور توجه کنید. ممکن است قسمتی از کدهای شما (هرچند قسمت بسیار کوچکی) با توجه به نسخه نصب شده بر روی سرور، قابل اجرا نباشد. 

اما مطمئنا نمی خواهید کار کدنویسی خود را بر روی وب سایت خود بر روی اینترنت به صورت آن لاین انجام دهید. مسلما بهتر است کارهای برنامه نویسی را به صورت محلی و بر روی کامپیوتر شخصی خود انجام داده و سپس کدهای اصلاح شده و نهایی را بر روی سرور تحت وب منتقل کرد. برای اینکار لازم است پی اچ پی را به صورت محلی بر روی کامپیوتر خود نصب کنید.

توجه داشته باشید که به طول کلی برای اینکه بتوانید کدنویسی پی اچ پی را به صورت محلی بر روی کامپیوتر شخصی خود انجام دهید به این موارد نیاز دارید: 

  • پی اچ پی (PHP
  • سرویس دهنده وب (Web Server)
  • و به احتمال زیاد یک پایگاه اطلاعاتی (که معمولا از پایگاه اطلاعاتی MySQL استفاده می شود)

مسلما اولین چیزی که به ذهن ما می رسد این است که نسخه مناسب پی اچ پی را از وب سایت پی اچ پی دانلود کرده و سپس مطابق دستورات ذکر شده در سایت پی اچ پی آن را بر روی کامپیوتر خود نصب کنیم. سپس نسخه مناسب MySQL را از وب سایت آن دانلود کرده و آن را نیز نصب کنیم و پس از آن نرم افزار سرویس دهنده وب مناسب را انتخاب کرده و آن را نیز به صورت جداگانه بر روی کامپیوتر خود نصب نماییم. مطمئنا این روش، روش مناسبی است و شما را به نتیجه دلخواه می رساند. اما این روش طولانی و وقت گیر است و ممکن است در مراحلی از کار به مشکلاتی برخورد کنید که حوصله سرو کله زدن با آنها را نداشته باشید! خبر خوش این است که روش های ساده تری نیز وجود دارد. نرم افزارهایی وجود دارند که با نصب آنها، در یک مرحله، پی اچ پی، سرویس دهنده وب، پایگاه اطلاعاتی MySQL و رابط کاربری مناسب برای دسترسی به این پایگاه اطلاعاتی را برای شما نصب می کند. در واقع این نرم افزارها، یک نرم افزار شبیه ساز سرور هستند و کامپیوتر شما را به یک سرور مجازی وب که پی اچ پی بر روی آن نصب شده است تبدیل می کند. دو نمونه از پرکاربردترین و مناسب ترین این نرم افزارها بدین شرح می باشند:

  1. نرم افزار Wamp (آموزش نصب WampServer)
  2. نرم افزار Xampp
     نصب این نرم افزارها کار بسیار ساده ای است، مانند هر نرم افزار تحت ویندوز دیگر، بر روی فایل setup کلیک کرده و مراحل را یکی پس از دیگری طی کنید. به زودی مراحل مربوط به نصب یکی از این نرم افزارها را بر روی سایت قرار خواهیم داد تا به صورت تصویری توضیحات کامل تری در مورد آن ارائه شود. 
     وقتی یکی از این نرم افزارها را نصب کردید، با تایپ آدرس http://localhost در نوار ابزار مرورگر وب خود، می توانید به فضای تهیه شده توسط وب سرور مجازی خود دسترسی داشته باشید. پوشه محل قرارگیری فایل های پی اچ پی در سرور مجازی ایجاد شده، بسته به نوع نرم افزار نصب شده متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال اگر Wamp را نصب کرده باشید به سراغ درایوری بروید که Wamp بر روی آن نصب شده است، در داخل این پوشه، پوشه ای با نام www وجود دارد که محل قرار گیری دایرکتوری های مجازی شما خواهد بود. به عنوان مثال می توانید در این پوشه یک پوشه با نام mysite ایجاد کنید. سپس با رفتن به آدرس http://localhost/mysite و سپس آدرس فایل مورد نظر، محتوای فایل خود را مشاهده نمایید. 
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۱۲/۰۵
مهرداد یوسفی فرد

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی