طراحی وب سایت کتابخانه

طراحی وب سایت کتابخانه

ایجاد حلقه با استفاده از while

دوشنبه, ۲۵ اسفند ۱۳۹۳، ۰۱:۵۲ ب.ظ

     یکی دیگر از ساختارهای کنترلی در پی اچ پی (و البته در بسیاری دیگر از زبان های برنامه نویسی) استفاده از حلقه های تکرار است. حلقه هایی که با استفاده از while  ایجاد می شوند، ساده ترین انواع حلقه در پی اچ پی هستند. نحوه عملکرد آنها دقیقا شبیه به زبان c است. ساختار پایه یک عبارت while به شکل زیر است: 

while (expr)
    statement

     معنی و مفهوم یک عبارت while بسیار ساده است. این دستور به پی اچ پی می گوید که عبارت های داخل حلقه (statement) را تازمانی که مقدار عبارت تحت بررسی (expr) برابر با TRUE باشد اجرا نماید. مقدار عبارت هربار در آغاز حلقه بررسی می شود، بنابراین اگر این مقدار در طول اجرای عبارات داخل حلقه تغییر کند، تا زمانی که به انتهای تکرار نرسد، اجرای کدها متوقف نخواهد شد (هربار که پی اچ پی عبارات را در حلقه اجرا می کند، یک تکرار است). در حالتی که عبارت while از ابتدای حلقه با مقدار FALSE برخورد کند، عبارات داخل حلقه حتی یکبار هم اجرا نخواهند شد.

     همانطور که در مورد if نیز گفته شد، در داخل حلقه while نیز می توان مجموعه ای از عبارات را با استفاده از آکولاد قرار داد و آنها را اجرا کرد. 

while (expr):
    statement
    ...
endwhile;

     نمونه از از کابرد حلقه های while را در مثال های زیر مشاهده می کنید. در کدهای پایین، هر دو مثال اعداد 1 الی 10 را به ترتیب نمایش می دهند:


<?php
/* مثال اول */

$i = 1;
while ($i <= 10) {
    echo $i++;  /* مقدار متغیر قبل از افزایش
                   نشان داده می شود.
                   (post-increment) */
}

/* مثال دوم */

$i = 1;
while ($i <= 10):
    echo $i;
    $i++;
endwhile;
?>
موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۳/۱۲/۲۵
مهرداد یوسفی فرد

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی