طراحی وب سایت کتابخانه

طراحی وب سایت کتابخانه

ساخت اولین صفحه پی اچ پی شما

سه شنبه, ۵ اسفند ۱۳۹۳، ۰۹:۴۶ ق.ظ

     شاید لذت بخش ترین کار در فرایند برنامه نویسی پی اچ پی، ساخت اولین صفحه با استفاده از کدهای پی اچ پی باشد. فرض می کنیم که بر روی کامپیوتر شخصی خود، به صورت محلی، ملزومات لازم برای اجرای یک فایل پی اچ پی را نصب کرده اید. حالا یک فایل با نام firstSample.php یا هر نام دلخواه دیگر در دایرکتوری ریشه (Root Directory) خود بسازید. حالا کدهای زیر را در داخل صفحه ای که ایجاد کرده اید قرار دهید: 

<html>
 <head>
  <title>اولین صفحه من</title>
 </head>
 <body>
 <?php echo '<p>اولین متن ایجاد شده توسط پی اچ پی</p>'; ?> 
 </body>
</html> 

     همانطور که مشاهده می کنید در داخل کدهای اچ تی ام ال، در محلی که می خواهیم خروجی مورد نظر را ایجاد کنیم، تگهای آغازین و پایانی پی اچ پی را می نویسم (<?php ?>)، سپس یک قطعه کد ساده پی اچ پی در بین این تگها قرار می دهیم. 

     هنگامی که به صورت محلی بر روی کامپیوتر خود کار می کنید، برای دسترسی به این فایل ایجاد شده باید در نوار آدرس مرورگر وب خود آدرس http://localhost/firstSample.php را وارد نمایید یا از آدرس http://127.0.0.1/firstSample.php استفاده کنید که این مساله به تنظیمات سرور شما بستگی دارد. اگر همه چیز به خوبی انجام شود، محتوای کد موجود در صفحه ایجاد شده توسط شما، بوسیله پی اچ پی تجزیه و تحلیل شده و خروجی زیر برای مرورگر ارسال می گردد: 

<html>
 <head>
  <title>اولین صفحه من</title>
 </head>
 <body>
 <p>اولین متن ایجاد شده توسط پی اچ پی</p>
 </body>
</html>

     البته فایلی که ما ایجاد کرده ایم یک فایل بسیار ساده است و همانطور که می دانید، برای انجام چنین کاری نیاز به استفاده از کد های پی اچ پی نیست، اما این را فقط به عنوان یک مثال ذکر کردیم. تمام چیزی که این صفحه با استفاده از کدهای پی اچ پی ایجاد می کند عبارت "اولین متن ایجاد شده توسط پی اچ پی" است که در داخل تگهای پاراگراف (<p></p>) قرار می دهد. از آنجا که فایل ما پسوند .php را دارد، سرور تشخیص می دهد که برای پردازش این فایل باید از پی اچ پی استفاده کند. 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۱۲/۰۵
مهرداد یوسفی فرد

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی