طراحی وب سایت کتابخانه

طراحی وب سایت کتابخانه

ویژگی ها در css

چهارشنبه, ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۱۱:۴۳ ق.ظ
سعی می کنیم از این قسمت به بعد در مورد ویژگی های (property) زیادی که در کدنویسی css وجود دارد صحبت کنیم. برای نشان دادن یک ویژگی و مقادیر مربوط به آن از دستور نشانه گذاری رسمی استفاده می کنیم که در پایین یک نمونه از آن را مشاهده می کنید: 

text-shadow : inherit | none | <offset-x><offset-y> [<blur-radius>] [<color>]

نمونه بالا به این معنی است که ویژگی text-shadow می تواند یکی از سه مقدار مشخص شده در بالا را به خود اختصاص دهد. مقدار پیش فرض به عنوان اولین مقدار نوشته شده است؛ در این حالت مقدار پیش فرض inherit است. به خاطر اینکه کلیدواژه inherit را می توانیم برای هر ویژگی اختصاص دهیم، این ویژگی را ذکر نمی کنیم مگر اینکه به عنوان مقدار پیش فرض باشد. مقدار دوم، none، هم یک کلیدواژه است. این مقدار، مقدار اولیه این ویژگی است که می توان از آن برای غیر فعال کردن اثر ویژگی به ارث بردن استفاده کرد.
سومین گزینه در این نشانه گذاری، شامل 4 مقدار است، که دوتای آنها لازم و دوتای دیگر اختیاری هستند.
مقادیر اختیاری با علامت [] نشان داده می شوند.
نشانه های <> مشخص می کنند که مقادیر داده شده کلیدواژه نیستند؛ آنها انواع دیگر مقادیر هستند.
در مثال بالا این مقادیر شامل سه مقدار طول و یک مقدار رنگ هستند. بر اساس مثال توضیح داده شده در بالا، در قسمت پایین یک مثال معتبر از ویژگی ذکر شده را مشاهده می کنید:
text-shadow: 1px 1px 1px red;

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی